איך בודקים מידת עשייה של המבורגר?

כאשר אתם הולכים למסעדה ומזמינים בשר כלשהו כמו המבורגר המלצר לרוב ישאל אתכם באיזו מידת עשייה תרצו את הבשר, גם אנשים שאוהבים לבשל, ובעיקר אוהבים לצלות את הבשר שלהם בעצמם, מתעסקים הרבה פעמים במידות העשייה של סוגי בשר שונים. אז לכל מי שהוא לא מומחה לבשר, ועדיין רוצה לדעת איך לענות למלצר כשהוא שואל על מידת העשייה בשביל לקבל מנת בשר עסיסית ומושלמת, המדריך הבא הוא בשבילכם.

מידת עשייה של בשר, ובמקרה של המסעדה שלנו מידות עשייה של המבורגר, מתייחסת למידת הצלייה שלו בתנור או מחבת יצוקה, והיא בעיקר מתייחסת לבשר שנעשה על הגריל ועל האש.
לנתחי בשר שונים יש מידות עשייה שונות שמומלץ מאוד לבשל אותו בהן כדי לקבל מנת בשר איכותית וטובה, אבל בחלוקה גדולה יש שני סוגי בשר שונים.

הראשונים הם נתחי הבשר השומניים אשר מכילים חתיכות שומן רבות לאורכם, הם לרוב מתאימים למידות עשייה גבוהות.
הסוג השני הוא של נתחי בשר דלי שומן שלהם יש פס שומן או שאין עליהם שומן כלל.
נתחי בשר אלו יתאימו לרוב למידות עשייה נמוכות מאחר והם נוטים להתייבש במידות עשייה גבוהות יותר ממדיום.

כדי להבחין בין הסוגים השונים של מידות עשייה של המבורגר ניתן להסתכל על גורמים שונים כמו המראה של הבשר, המרקם שלו וכמו כן הטמפרטורה במרכז נתח הבשר.
ישנו מד-חום המיועד לבשר שבעזרתו ניתן למדוד את הטמפרטורה של נתח הבשר, אך יש לעיטים צורך בידע על טמפרטורות שונות של בשרים שונים מאחר והטמפרטורה הנכונה משתנה בהתאמה לסוג הבשר.

אבל מבחינה כללית, ככל שהבשר יבש יותר, משמע חם יותר, קשיח ואפרפר יותר, כך מידת העשייה שלו היא גבוהה יותר.

איזה מידות עשייה של המבורגר קיימות

אולי יעניין אותכם לדעת על איזה תוספות מיוחדות אפשר לשים על ההמבורגר. למידע המלא כנסו לקישור הבא

5 מידות עשייה של המבורגר

  • רייר (R – Rare) – בכל הנוגע למידות עשייה של המבורגר מידת העשייה רייר היא הנמוכה ביותר. הבשר למעשה נצלה רק מבחינה חיצונית ואילו מבחינה פנימית הוא עדיין חי, כך שמבחוץ הוא מעט אפרפר ומבפנים הוא אדום. כאשר רוצים להכין בשר במידת עשייה זו עליכם לשמור אותו בטמפרטורה שבין 52 ל-56 מעלות צלזיוס.

     

  • מדיום רייר (MR – Medium rare) – עוד אחת ממידות עשייה של המבורגר היא מידת מדיום רייר. גם במידת עשייה זו הבשר הוא חי בחלקו הפנימי אך הוא הרבה יותר עשויי מבחינה חיצונית ופחות אדמדם מבחינה פנימית. כדי להגיע למידת עשייה זו על הבשר להיות בין 56 ל-60 מעלות צלזיוס.

     

  • מדיום (M – Medium) – כאשר מדברים על מידות עשייה של המבורגר זו מידת העשייה הנפוצה ביותר, למעשה כאשר מדברים באופן כללי על בשר מידת עשייה מדיום היא הפופולרית ביותר.
    זוהי מידת עשייה שטובה להרבה סוגי בשר שונים. הבשר במידה זו נראה צרוב היטב מבחינה חיצונים וצבעו הפנימי של נתח הבשר יהיה ורדרד ועסיסי.
    למרות שמידת עשייה זו היא הפופולרית ביותר היא גם זו שהכי קשה להגיע אליה, וטמפרטורות הבשר עצמו צריכות להיות 60-65 מעלות צלזיוס.

     

  • מדיום וול (MW – Medium well) – עוד אחת ממידות עשייה של המבורגר היא מידת עשייה בשם מדיום-וול.
    במידת עשייה זו הבשר עשוי כמעט  באופן מוחלט, כך שמבחינה חיצונית הוא עשוי לגמרי ומבחינה פנימית צבעו נוטה יותר לגוונים של אפור או חום. במקרה של נתחי בשר עבים הוא עדיין יכול להיות מעט ורוד במרכזו.
    מכיוון שבמידת עשייה זו הבשר יכול לאבד את העסיסיות שלו, מומלץ לבשל רק נתחי בשר שמנוניים למידת עשייה זו. כדי להגיע לדרגת בישול זו טמפרטורת הבשר צריכה לנוע בין 66 ל-70 מעלות צלזיוס.

     

  • וול דאן (WD – WELL DONE) – האחרונה מבין הסוגים השונים של מידות עשייה של המבורגר היא  מידת העשייה וול-דאן.
    גם מידת עשייה זו מומלצת יותר לנתחי בשר מאוד שמנוניים שכן, הבשר עצמו מבושל כך שהוא עשוי מבחינה חיצונית ופנימית ואין לא יותר צבע ורדרד או גוון הקרוב לכך מבחינת חלקו הפנימי.
    טמפרטורת הבשר במידת עשייה זו תגיע ל-71 מעלות צלזיוס ולפעמים יותר, אך חשוב מאוד לוודא שהבשר לא נשרף.

     

איזה מידת עשייה של המבורגר הכי מתאימה לכם

מידע חשוב נוסף על מידות עשייה של המבוגר

לנתחי בשר שונים יש מידות עשייה שונות שמומלץ מאוד לבשל אותו בהן כדי לקבל מנת בשר איכותית וטובה, אבל בחלוקה גדולה יש שני סוגי בשר שונים. הראשונים הם נתחי הבשר השומניים אשר מכילים חתיכות שומן רבות לאורכם, הם לרוב מתאימים למידות עשייה גבוהות. הסוג השני הוא של נתחי בשר דלי שומן שלהם יש פס שומן או שאין עליהם שומן כלל. נתחי בשר אלו יתאימו לרוב למידות עשייה נמוכות מאחר והם נוטים להתייבש במידות עשייה גבוהות יותר ממדיום.

לוגו של חברת ברביס
לוגו של חברת ברביס

יש לכם שאלה? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות בנושא
המבורגר מושלם

מהיום מסעדת ברביס הוותיקה באילת היא מסעדה כשרה! מהיום

המבורגרים המושחתים של ברביס
מסעדה באילת

ברביס: מסעדה באילת המציעה את ההמבורגרים הטובים ביותר העולם